Thursday, February 11, 2016

សុក្រ, 18 មករា 2013 16:10


សូរសំលេង ដែលបន្លឺចេញពីរថយន្តនៅពេលបើកបរ បានបញ្ជាក់ពីភាពមិនប្រក្រតី​នៃរថយន្តរបស់​លោកអ្នក ដូច្នេះលោកអ្នក គួរធ្វើការសង្កេត និងស្តាប់ឲ្យបានច្បាស់ ថាតើសូរនោះចេញមកពី​កន្លែង​ណា បន្ទាប់មកត្រួតពិនិត្យកន្លែងនោះរួចយកទៅ យានដ្ឋានដើម្បីជួសជុល។

សូរសំលេងទាំងនោះអាចចេញមកពីៈ

១. ធ្លាយទុយយ៉ូ ឬ ធុងទឹក

នៅពេលធ្លាយទុយយ៉ូ ឬ ធុងទឹកទឹក ខណៈកំពុងបើកបរ លោកអ្នកនិងលឺសូរសំលេង សឺៗ ដូចជាសំលេងកង់ឡានធូរ។ សូមពិនិត្យទ្រនិចកំដៅនៅលើតាប្លូ និង អែបរថយន្ត ជាបន្ទាន់ ដើម្បីជៀសវាងការខូចខាតម៉ាស៊ីន រួចបើកគំរបមុខ ហើយទុកឲ្យម៉ាស៊ីនចុះត្រជាក់មួយសន្ទុះ សឹមចាក់ទឹកបំពេញ បន្ទាប់មកជិះទៅយានដ្ឋានដែលនៅជិតអ្នកបំផុត នៅពេលបើកបរសូមព្យាយាមមើលទ្រនិចកំដៅឲ្យជាប់ ប្រសិនបើទ្រនិចឡើងខ្ពស់ សូមអែបរថយន្ត និងបន្តចាក់ទឹកបន្ថែម ទៀតទំរាំដល់យានដ្ឋាន (ហាមបើកម៉ាស៊ីនត្រជាក់ ព្រោះវាធ្វើឲ្យឆាប់ឡើងកំដៅ)។
២. ស្បែកហ្វ្រាំង

ស្បែកហ្វ្រាំងសឹក ក៏បណ្តាលឲ្យលឺសូរដែរ នៅពេលដែលលោកអ្នកជាន់ហ្វ្រាំង។ បើសិនជាលោកអ្នកពិនិត្យឃើញថាវាសឹក សូមផ្លាស់ប្តូរវាចេញជាបន្ទាន់ ជៀសវាងគ្រោះថ្នាក់ ដោយសារហ្វ្រាំងពុំសូវស៊ី និងធ្វើឲ្យវាកកិតខ្លាំងជាមួយផ្ទៃតាំបួ ដែលបន្ថែមការខូចខាតកាន់ធ្ងន់ធ្ងរ និងចំណាយប្រាក់កាន់តែច្រើន។
៣. លេចស៊ីមាំង

ប្រសិនបើរថយន្តរបស់លោកអ្នកបន្លឺសំលេងខុសប្លែកពីធម្មតា នៅផ្នែកខាងក្រោយ នៅពេលបន្ថែមល្បឿន នោះមានន័យថា ស៊ីមាំងថយន្តប្រាកដជាធ្លុះកន្លែងណាមួយជាមិនខាន។ ស៊ីមាំងមានតួនាទីជួយច្រោះ ការសាយភាយឧស្ម័នពលទៅក្នុង បរិយាកាស ដូច្នេះបើលោកអ្នកទុកវាចោលដោយពុំជួសជុល វានិងអាចជ្រាបចូលក្នុងរថយន្ត ឧស្ម័ននេះមាន គ្រោះថ្នាក់ បំផុត ហើយអាចបំពុលមនុស្សឲ្យស្លាប់បានដោយមិនដឹងខ្លួន នៅពេលលោកអ្នក គេងមួយភ្លែតជាមួយ ម៉ាស៊ីនត្រជាក់នៅក្នុងរថយន្ត។
៤. ខ្សែរពាន ឬ ឧបករណ៌បណ្តឹងខ្សែរពាន (Drive belt or Belt tensioner)

នៅពេលលោកអ្នកបញ្ឆេះរថយន្ត លោកអ្នកនិងលឺសំលេង "ងឺតៗ" ចេញពីផ្នែកខាងមុខ ដែលភាសាអង់គ្លេសហៅថា "Squeak" នេះជាសំលេងខ្សែរពានរលុង ឬ យារ។ ខ្សែរពានរលុងមានផលអាក្រក់ដល់ដំណើរការម៉ាស៊ីនរថយន្ត ព្រោះវាពុំមានកំលាំងគ្រប់គ្រាន់ទៅអូសទាញផ្នែកផ្សេងទៀតដូចជា ប្រព័ន្ធបង្ហូរទឹកសំរាប់ស្អំម៉ាស៊ីន, ប្រព័ន្ធភ្លើងឌីណាម៉ូ និង ប្រព័ន្ធសាកអាគុយ ជាដើម។

សំលេងម្យ៉ាងទៀតអាចមកពី ឧបករណ៌រឹតបណ្តឹងខ្សែរពាន (Belt tensioner) ដែលមានតួនាទីបណ្តឹង ឬ បន្ធូរខែ្សរពាន ដោយស្វ័យប្រវត្តិនៅពេលល្បឿនរថយន្តយឺត ឬ លឿន។ សំលេងនេះលាន់លឺនៅពេលលោកអ្នកបន្ថែមល្បឿនក្នុងកំរិតគីឡូម៉ែត្រមួយជាក់លាក់ មានន័យថារថយនខ្លះលាន់នៅពេល រថយន្តបើកបរក្នុងល្បឿន ៤០គ.ម ក្នុងមួយម៉ោង។
៥. រលុងបាដាងកង់ (Wheel bearing) ឬ រ៉ូទីលក្នុង (Inner Tie Rod)

លោកអ្នកអាចលឺសំលេងបាដាងរលុង ដោយសាកល្បងបើកបរ នៅទីកន្លែងដែលមានទីធ្លាធំទូរលាយ និងមានសុវត្ថិភាព រួចបើកបរវិលជុំទីធ្លានោះ ពីឆ្វេងទៅស្តាំ ឬ ពីស្តាំទៅឆ្វេង ប្រសិនបើផ្នែកខាងមុខលាន់លឺសូរសំលេងចេញពីកង់ នោះប្រាកដជាបាដាងហើយ។ បើវិធីនេះពុំមានប្រសិទ្ធិភាព សូមសាកល្បងបើកផ្លូវត្រង់ ក្នុងល្បឿ ៤០-៥០ គ.ម ក្នុងម៉ោងរួចជាន់ហ្វ្រាំងភ្លាមៗ ហើយព្យាយាមស្តាប់សំលេង ថាតើវាលាន់ដែរឬទេ? ព្រោះនៅពេលជាន់ហ្វ្រាំង ទម្ងន់ទាំងអស់និងបញ្ជូនទៅផ្នែកខាងមុខរថយន្ត ធ្វើឲ្យបាដាងទទួលសំពាធទម្ងន់យ៉ាងខ្លាំង បើបាដាងនៅល្អវាអាចទ្រទំងន់បានដោយពុំលឺសូរអ្វីទាំងអស់។


រ៉ូទីលក៏ជាផ្នែកមួយធ្វើឲ្យលឺសូរដែរ បើរ៉ទីលរលុងដល់ពេលដែលត្រូវប្តូរ លោកអ្នកអាចលឺសំលេងវា នៅពេលបើកបរនៅលើផ្លូវរលាក់ សំលេងហាក់ដូចជាចេញពីផ្នែកខាងក្រោម ជិតកាឡេ។ រ៉ូទីលនេះតភ្ជាប់ទៅម៉ែ្តចង្កូត ហើយមានតួនាទីទាញកង់ទៅឆ្វេង ឬ ស្តាំ តាមការបង្វិលចង្កូត។

0 comments:

Post a Comment

Unordered List

Sample Text

Blog Archive

Pages

Powered by Blogger.

As a biginner of technology i m really want to know about the develope the technology in cambodia

Blogger news

Blogger templates

Popular Posts

Recent Posts

Text Widget