ច័ន្ទ, 02 ធ្នូ 2013
08:36
Differential (diff.) មានបីកន្លែងគឺ ខាងមុខ (front
diff.), កណ្តាល
(center diff.) និង ខាងក្រោយ (rear diff.) ហើយ Differential និមួយៗមានមុខងារ និង
អត្ថប្រយោជន៍ខុសៗគ្នា។
ក្នុងអត្ថបទនេះអូតូខ្មែរសូមលើកយក Center Differential មកបកស្រាយ៖
Center Differential ស្ថិតនៅចំពាក់កណ្តាលដងបង្វិល ដែលតភ្ជាប់ពីប្រអប់លេខខាងមុង ទៅផ្លូវកង់ផ្នែកខាងក្រោយជាមួយនិង
Rear Diff. ហើយវាមានបំពាក់នៅលើ
រថយន្តដែលដំណើរប្រព័ន្ធ four wheel drive full-time ប្រភេទ Off-Road ដូចជា Landcruiser, Prado, Lexus LX,
4Runner និង Land
Rover ជាដើម។
Center Differential មានតួនាទីចែករំលែកថាមពលពីប្រអប់លេខ
ទៅឲ្យកង់និមួយៗឲ្យបានស្មើរគ្នាៗ គឺ ខាងមុខ ៥០% និង និង ខាងក្រោយ ៥០%។
ម្យ៉ាងវិញទៀតវាមានអត្ថប្រយោជន៍
នៅពេលបត់រថយន្តនៅផ្លូវកោងរអិល
តាមធម្មតាប្រសិនបើរថយន្ត មានតែប៉ុងមុខ (បើកបរដោយកាឡេមុខ) វានិងអាចរអិលនៅពេលបត់
ដោយសារតែខណៈដែលរថយន្តបត់ គំលាតកង់ខាងខាងមុខគឺ មានប្រវែងវែងជាងកង់ខាងក្រោយ
(មើលបន្ទាត់កោងក្រហម) ចំណែកកង់ក្រោយគឺមានគំលាតខ្លីបំផុត (ពណ៌ខៀវ)
ហើយកង់ខាងក្រោយពុំថាមពល រុញច្រានរថយន្តឲ្យទៅមុខនោះទេ។
មានតែ Center
Diff. ទេដែលអាចកាត់បន្ថយបញ្ហានេះបានយ៉ាងងាយស្រួល ដោយរំលែកថាមពល
៥០% ពីកង់ខាងមុខ មកឲ្យកង់ខាងក្រោយ
ដូច្នេះធ្វើឲ្យការបត់ពុំរអិល និងកង់ទាំង៤ វិលស្មើរៗគ្នា។
ដើម្បីរំលែកកំលាំង ៥០/៥០ បាន លុះត្រាតែយើង lock
center diff. ដោយប្រើកុងតាក់សំរាប់រថយន្តទំនើប ឬ ចង្កឺះលេខកាពីតាស់សំរាប់រថយន្តស៊េរីចាស់។
តើគួរ unlock និង lock center diff. នៅពេលណា?
Unlock/Open center diff. (មិនប្រើ center
diff.) នៅពេលៈ
បើកបរលើផ្លូវរាបស្មើរ ហើយស្ងួត
ផ្លូវថ្នល់កៅស៊ូ
Lock center diff. នៅពេលៈ
នៅលើផ្លូវពិបាក ដូចជាផ្លូវរអិល និង ផុកជាដើម
ពេលឡើង ឬ ចុះ ចំណោទ (ប្រសិនបើយើងមិន lock វានិងធ្វើឲ្យកង់ខាងមុខវិលញាប់រអិល នៅពេលឡើងទួល
ដោយសារតែនៅពេលឡើងចំណោទ ទម្ងន់ទាំងអស់ត្រូវផ្ទេរទៅ ផ្នែកខាងក្រោយនៃរថយន្ត និង
ធ្វើឲ្យម៉ាស៊ីនប្រឹងខ្លាំង)
ប្រសិនបើយើងមិន lock center diff. ទេ
កង់ទាំងបួនអាចវិលជុំខុសៗគ្នា
មានន័យថា វាអាចវិលញាប់ជាងគេនៅពេលវាជាប់ផុង វីដេខាងក្រោម
បង្ហាញពីរថយន្ត LandRover ឡើងចំណោទដោយមិន
Lock និង
Lock center diff.
https://youtu.be/KBkR3Vhjm00
https://youtu.be/KBkR3Vhjm00
0 comments:
Post a Comment