Wednesday, April 26, 2017

​​បច្ចុប្បន្នមាន​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វផ្សាយ​វីដេអូ​ពីរ​ដែល​ទទួល​ការ​ពេញ​និយម​បំផុត​គឺ YouTube ដែល​ឈរ​តំណែង​លេខ ១ និង​ Vimeo ដែល​ឈរ​នៅ​​តំណែង​លេខ ២។ តាម​ពិត​ទៅ​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វផ្សាយ​វីដេអូ​ទាំង ២ សុទ្ធ​សឹង​តែ​មាន​លក្ខណៈ​សម្បត្តិ​និង​គុណ​វិបត្តិ​ខុស​ប្លែក​ពី​គ្នា​។


តើ​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វផ្សាយ​វីដេអូ​ទាំង​ ២ មាន​លក្ខណៈ​ខុស​គ្នា​យ៉ាង​ដូច​ម្ដេច​?
Vimeo ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង​នៅ​ឆ្នាំ ២០០៤​ ហើយ​សន្ទុះ​ការ​គាំទ្រ​បាន​កើន​ឡើង​រហ័ស​ជា​ទី​បំផុត​។​ ភាគ​ច្រើន​ប្រភេទ​វីដេអូ​របស់ Vimeo ច្រើន​បង្កប់​នៅ​ក្នុង​វេបសាយ​ផ្សេងៗ។ Vimeo អាច​គាំទ្រ​វីដេអូ​កម្រិត HD បាន​មុន​គេ​បង្អស់​នៅ​ក្នុង​លោក​។

YouTube ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង​កាល​ពី​ឆ្នាំ ២០០៥។ មក​ទល់​បច្ចុប្បន្ន វា​ឈរ​នៅ​តំណែង​ទី ១។ អ្នក​ទស្សនា​ភាគ​ច្រើន ចូល​ទៅ​កាន់ YouTube ដើម្បី​ទស្សនា​ប្រភេទ​វីដេអូ​ការ​ណែនាំ​និង​ការ​​បង្រៀន​ផ្សេងៗ។ YouTube បាន​បង្កើត​នូវ​មុខងារ​ពិសេស ដែល​អាច​ឱ្យ​អ្នក​ទស្សនា​អាច​ធ្វើ​ការ Like និង Comment ជាមួយ​ម្ចាស់​ផលិត​វីដេអូ​ថែម​ទៀត​ផង​។

ការ​ប្រៀប​ធៀប​គុណភាព​

​​​ កាល​ពី​ឆ្នាំ ២០០៧ Vimeo គាំទ្រ​ការ​បង្ហោះ​វីដេអូ​កម្រិត HD និង​ក្រោយ​មក​បាន​វិវត្ត​ទៅ​​រក​​កម្រិត 4K Ultra HD។ គួរ​ឱ្យ​សោក​ស្ពាយ​ អ្នក​ផលិត​វីដេអូ​ដែល​មិន​បាន​ចំណាយ​លុយ​ឱ្យ​ Vimeo នឹង​មិន​ទទួល​ការ​អនុញ្ញាត​បង្ហោះ​វីដេអូ​កម្រិត​ខ្ពស់​ៗ​បាន​ទេ ហើយ​ស្វ័យ​ប្រវត្តិ​វា​នឹង​លោត​មក​វីដេអូ​កម្រិត 720p វិញ។
ខាង​ក្រោម​ជា​វីដេអូ​កម្រិត 4K UHD ដែល​បាន​បង្ហោះ​នៅ​លើ​ប្រព័ន្ធ​ Viemo:




YouTube បាន​ដំណើរ​ការ​គាំទ្រ​ការ​បង្ហោះ​វីដេអូ​កម្រិត 720p HD នៅ​ចុង​ឆ្នាំ ២០០៨ ។ ពេល​ចុង​ក្រោយ ពួក​គេ​បាន​បោះ​ជំហាន​យ៉ាង​រហ័ស​ទៅ​រក​វីដេអូ​កម្រិត​ដល់​ទៅ 8K UHD ឯ​ណោះ។ យ៉ាង​ណា​ហេតុផល​មិន​ល្អ​សម្រាប់​អ្នក​ទស្សនា ដោយសារ​កុំព្យូទ័រ​មួយ​ចំនួន​នៅ​មិន​ទាន់​អាច​គាំទ្រ​ជាមួយ​វីដេអូ​កម្រិត 4K/8K UHD បាន​ឡើយ ដោយ​តម្រូវ​ឱ្យ​ទម្លាក់​កម្រិត​ទស្សនា​មក​ទាប​បន្តិច​។​

ខាង​ក្រោម​ជា​វីដេអូ​កម្រិត 1440p ដែល​បង្ហោះ​នៅ​លើ YouTube (​អ្នក​ក៏​អាច​សាកល្បង​បាន ក្នុង​ការ​ទស្សនា​វីដេអូ​កម្រិត 8K បើ​ចង់​ដឹង​ថា​តើ​វា​ដំណើរ​ឫ​អត់?



ការ​ប្រៀប​ធៀប​តម្លៃ

Vimeo និង​ YouTube មាន​កញ្ចប់​សេវាកម្ម​បង់​លុយ​និង​ឥត​គិត​ថ្លៃ​សម្រាប់​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ដូច​គ្នា ។ អត្ថប្រយោជន៍​គ្រាន់​ថា អ្នក​បង់​លុយ​អាច​ទទួល​បាន​មុខងារ​ពិសេសៗ​ជាង​។
Vimeo មាន​កញ្ចប់​សេវាកម្ម​បង់​លុយ​ ៣ ប្រភេទ (អ្នក​ប្រើប្រាស់​កញ្ចប់ Free អាច​បង្ហោះ​វីដេអូ​ដល់ 500MB តែ​កម្រិត 720p អស់​ធំ)​

  -Vimeo Plus: តម្លៃ​ ៦០ ដុល្លារ ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ អ្នក​អាច​បង្ហោះ​វីដេអូ​ដល់​កម្រិត 5GB ក្នុង​មួយ​សប្ដាហ៍​និង​មាន​មុខងារ​ឯកជន​កម្រិត​ខ្ពស់​។ អ្នក​ក៏​អាច​បង្ហោះ​វីដេអូ​ក្នុង​កម្រិត​ដល់​ទៅ 4K UHD ហើយ​ផ្ទាំង​ពាណិជ្ជកម្ម​នឹង​ត្រូវ​បាន​លុប​ចោល​នៅ​លើ​វីដេអូ​សម្រាប់​អ្នក​ទស្សនា។

- Vimeo Pro: តម្លៃ​ ២០៤ ដុល្លារ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ អាច​បង្ហោះ​វីដេអូ​បាន​ដល់​ 20GB ក្នុង​មួយ​សប្ដាហ៍ មាន​អត្ថប្រយោជន៍​ដូច​ខាង​លើ និង​មាន​ការ​បន្ថែម​មុខងារ​វិភាគ​កម្រិត​ខ្ពស់​។

- Vimeo Business: តម្លៃ​ ៦០០ ដុល្លារ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​ អ្នក​អាច​បង្ហោះ​វីដេអូ​ដល់​ 5TB មិន​កំណត់​​ពេល​វេលា​ប្រចាំ​សប្ដាហ៍​ ទទួល​បាន​អត្ថប្រយោជន៍​ពិសេស​បន្ថែម​ទៀត គឺ​មុខងារ​ទីផ្សារ​សម្រាប់​ការ​គ្រប់​គ្រង​វីដេអូ​របស់​អ្នក​។

សរុប​មក​វិញ​ការ​ចំណាយ​លុយ​សម្រាប់​ Vimeo មាន​អត្ថប្រយោជន៍​មួយ​ខ្ពស់ សម្រាប់​អ្នក​ផលិត​និង​អ្នក​ទស្សនា​ ដែល​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​ពួក​គេ​កាន់​តែ​ទទួល​បាន​ភាព​រីករាយ​បន្ថែម​ទៀត​។​

YouTube សេវា​កម្ម​ខុស​ប្លែក​ដូច​មេឃ​និង​ដី​ធៀប​ទៅ​នឹង Vimeo គឺ​វា​មាន​សេវាកម្ម​ YouTube Red ដែល​​អ្នក​ទស្សនា​ចំណាយ ៩,៩៩ ដុល្លារ​ក្នុង​មួយ​ខែ អាច​មើល​វីដេអូ​ដោយ​ពុំ​ជាប់​ផ្ទាំង​ផ្សព្វផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​អ្វី​ទាំង​អស់​។

អ្នក​អាច​បង្ហោះ​វីដេអូ​ឥត​គិត​ថ្លៃ​ដល់​កម្រិត 8K UHD ឱ្យ​តែ​គណនី​បង្កើត​មាន​ការ​បញ្ជាក់ (Verify)។ ជាមួយ​គ្នា​នេះ វា​ពុំ​មាន​ការ​កំណត់​ទំហំ​វីដេអូ​ផុស​បាន​ប៉ុន្មាន​នោះ​ដែរ​។​

ការ​ប្រៀប​ធៀប​ទស្សនិកជន

បើ​អ្នក​ជា​ម្ចាស់​វីដេអូ​នៅ​លើ​ប្រព័ន្ធ Vimeo ជា​ទូទៅ​រាល់​ថ្ងៃ​អាច​មិន​ទទួល​បាន​អ្នក​ទស្សនា​ដល់ ១ ពាន់​នាក់​ផង​ក៏​ថា​បាន ព្រោះ​តួលេខ​ទស្សនិកជន​គាំទ្រ​ Vimeo គឺ​តិច​បំផុត ។​ បញ្ជាក់​ថា​វីដេអូ​ភាគ​ច្រើន​នៅ​លើ​ប្រព័ន្ធ​នេះ គឺ​ជា​វីដេអូ​ប្រភេទ​កីឡា។



YouTube ជា​បណ្តុំ​ប្រព័ន្ធ​ទស្សនា​មាន​អ្នក​គាំទ្រ​ច្រើន​រាប់​មិន​អស់ ហើយ​វីដេអូ​ភាគ​ច្រើន​ក៏​មាន​ការ​ចូលរួម​ផ្ដល់​មតិ​យោបល់​ពី​អ្នក​ទស្សនា​មិន​ថា​អាក្រក់​ឫ​ល្អ​ ដែល​អ្នក​បង្ហោះ​នឹង​ទទួល​ជា​រឿយៗ​។ អ្នក​ក៏​អាច​ធ្វើ​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​វីដេអូ​របស់​អ្នក​បន្ថែម ប៉ុន្តែ​ត្រូវ​ចំណាយ​លុយ​ឱ្យ​ YouTube ក្រោយ​មក​អ្នក​នឹង​ក្លាយ​ជា​បុគ្គល​ដែល​ទទួល​បាន​ការ​ចាប់អារម្មណ៍​ខ្ពស់​មួយ​នៅ​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​នោះ​។

ខាង​ក្រោម​ជា​វីដេអូ​ដែល​មាន​អ្នក​ទស្សនា​ជាង ៩០ មីន​នាក់​ក្នុង​ពេល​​ថ្មីៗ​នេះ​។



ការ​សម្រេចចិត្ត​ចុងក្រោយ​រវាង YouTube និង Vimeo ​​​​​​​​​

ជា​ធម្មតា​បើ​អាជីវកម្ម​ចង់​បង្ហោះ​វីដេអូ​ទៅ​កាន់​គេហទំព័រ​ភាគ​ច្រើន គេ​នឹង​រើស​យក Vimeo។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ម្ចាស់​វីដេអូ​ដែល​ចង់​បង្កើត​និង​ទទួល​បាន​អ្នក​ Follow ច្រើន​ គេ​នឹង​រើស​យក YouTube គួប​ផ្សំ​នឹង​អត្ថប្រយោជន៍​ជា​ច្រើន​ទៀត​​របស់​​វា​។

បន្ទាប់​ពី​ការ​អាន​ត្រួសៗ​ជុំ​វិញ​ការ​រ៉ាយរ៉ាប់​ខាង​លើ Sabay ជឿ​ជាក់​ថា​ប្រិយមិត្ត​អ្នក​អាន​ បាន​សម្រេច​ចិត្ត​ច្បាស់​លាស់​រួច​ទៅ​ហើយ​ ថា​គួរ​ជ្រើស​រើស​យក​ប្រព័ន្ធ​វីដេអូ​​មួយ​ណា​ទៅ​ប្រើប្រាស់?

0 comments:

Post a Comment

Unordered List

Sample Text

Blog Archive

Pages

Powered by Blogger.

As a biginner of technology i m really want to know about the develope the technology in cambodia

Blogger news

Blogger templates

Popular Posts

Recent Posts

Text Widget